דפי נחיתה הינם דפי אינטרנט בודדים אליהם מגיע הגולש על פי מילות חיפוש וקישורים שונים, ומטרתם להציג בפניו מידע אודות תחומים ממוקדים וספציפיים של החברה המפרסמת. דפים אלו משמשים לקידום העסק במספר היבטים, כגון הגדלת מכירת מוצריו ושירותיו, הגדלת רשימות התפוצה שלו, הרשמה לניוזלטר או הגדלת הפעולות באתר העסקי. יש לציין כי קיימים מספר סוגים של דפי נחיתה אשר כל אחד מהם מיועד למטרה מסוימת. ואולם, בכל סוג של דף נחיתה חשוב לבצע מעקב וניתוח של הנתונים הסטטיסטיים, מפני שכך מתקבל מידע משמעותי אודות המקומות ברשת מהם הגיעו הגולשים, מילות המפתח השמישות ביותר, וכן ניתוח של פעולות אשר הגולשים ביצעו.
במאמר זה נסקור סוגים שונים של דפי נחיתה ואת מאפייניהם.
א. דף נחיתה כתחליף אתר
דפי נחיתה אלו מיועדים לבעלי עסק שאין ברשותם אתר אינטרנט, כאשר מספר דפים בודדים מהווים מעין אתר נחיתה. האתרים נועדו לספק מידע ברור, מדויק ומתומצת אודות החברה, שירותיה ומוצריה, בדגש על תכנים שיווקים. למעשה מדובר במיני-אתרים שבהחלט ניתנים לקידום במנועי חיפוש אורגאניים, כל עוד מבוצעת בהם עבודות אופטימיזציה איכותית. יש לציין כי בניית האתר הינה פעולה הדורשת השקעה, ואולם בימינו ניתן למצוא דפי נחיתה בחינם מסוגים שונים המתאימים לכל מטרה.
ב. דפי נחיתה למטרת צירוף לרשימת תפוצה
המטרה של דפי נחיתה אלו הנה אחת ויחידה - להשיג את המייל של הגולש. דף נחיתה כזה יבטיח מתנה כלשהו, אותה ניתן לקבל רק על ידי הרשמה באמצעות האימייל. על ידי צירוף הגולש לרשימת התפוצה ניתן לשלוח לו את המתנה המובטחת, ובהמשך מידע נוסף על שירותים ומוצרים בתשלום. דף נחיתה כזה בדרך כלל לא מאופיין בתמונה מעוצבת (בניגוד לדף הנחיתה הפרסומי), אלא בסרטון, מלל של כמה פסקאות ותיבת הרשמה בולטת לרשימת התפוצה של מערכת דיוור כלשהי.
ג. דף נחיתה למטרת מכירות
דף נחיתה למטרות מכירה הינו דף אינטרנטי המתמקד בהנעה לפעולה מיידית, כלומר רכישת מוצר או שירות ספציפיים של החברה. לכן, דפים אלו מספקים לגולש הדרכה מהירה, פשוטה וברורה לביצוע הרכישה. דף זה מיועד במיוחד לגולשים המעוניינים לרכוש מוצר או שירות, ועל מנת לשכנעם באיכות וביתרון של החברה המסוימת יש להציג בדף מידע שיווקי רלוונטי ודימויים תומכים כמו תמונות או סרטון וידיאו. כמו כן, דף נחיתה למטרות רכישה בדרך כלל יהיה בעל הרבה מלל, ומדי כמה סקאות כפתור שמעביר את הגולש לדף התשלום. ריבוי המלל נועד לסלק את המחסומים הפסיכולוגיים העומדים בפני הקנייה.
ד. דפי נחיתה פרסומיים
דף נחיתה פרסומי הינו דף אינטרנטי המכיל מידע פרסומי ושיווקי אודות העסק והאתר שלו, ונועד להגדיל את המודעות הציבורית למוצר או לשירות מסוים. לדף זה מספר מטרות שיווקיות כגון בניית תדמית חיובית ומיתוג העסק, או עידוד הגולשים לבצע דרכו או דרך קישורים היוצאים ממנו פעולות שונות כדוגמת הרשמה, קבלת הצעת מחיר ורכישה. בהיותו דף פרסומי, דף כזה בדרך כלל יכיל תמונת פרסומת(ממש כמו מודעה בעיתון) בגודל של כמעט כל המסך, ובתחתית התמונה טופס הרשמה או פרטי יצירת קשר.
הכותב הנו מנהל אתר השוואות בין מערכות לבניית דפי נחיתה.